greatexpectations.blogg.se

Ventilera mera.

WE'RE JUST TWO LOST SOULS

Publicerad 2014-01-15 22:43:00 i Allmänt

Man vill vara den som finns där, den som lyssnar och försöker sitt bästa med att ge kloka råd. Den som oavsett vad det gäller tar in det, reflekterar och ger en uppriktigt stödjande åsikt. Jag skulle nog kunna säga att jag har varit och är den personen för många. Att hjälpa någon som är, för stunden åtminstone, mer trasig än mig själv må verka egostiskt men det känns bra, en bitterljuv sensation i hela kroppen. 
 
I alla fall för en millisekund. Tills du berättar om dina tankar känslor planer insikter avsikter och min värld raserar. Inte för att du är min värld, det är inte så. Det är för att jag inte orkar igen. Jag orkar inte bära på den oron det skapar. För att ständigt ha en gnagande känsla i bröstet av att det har gått fel, det kommer gå fel, det kanske redan har gått fel, äter upp mig inifrån. Att hela tiden vilja åka till dig bara för att vara på den säkra sidan, för att kunna andas igen för ett tag är lika jobbigt varje gång jag inte kan komma hela vägen. Att inte veta om jag kommer ha dig imorgon. Att inte veta om du kommer finnas här, i livet. Det får min värld att rasera. 
 
Snälla gör inte såhär mot mig. Snälla gör inte såhär mot dig. Snälla. Snällasnällasnälla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denadär

Jag skriver för att veta vad jag tänker. Jag tänker för att veta vad jag känner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela