greatexpectations.blogg.se

Ventilera mera.

DU HAR SÅNT SOM GÖR DET LJUST IGEN

Publicerad 2013-12-30 17:14:31 i Allmänt

Det sägs att man inte kan hjälpa vem man blir kär i. Att man inte kan vara med och bestämma vem, hur, vart, när. Man får leva med vetskapen om att det inte är upp till en själv - att det ligger bortom oss. Skulle nog inte säga att det är ödet, sådant känns bara så förkastligt. Men det är något som avgör trots allt. Kalla det "meant to be", kalla det slumpen eller kalla det ödet. 
 
Ibland har man tur. Man blir kär i någon som blir kär tillbaka. Någon som är allt och lite till, personen som är allt man kunnat drömma om. Någon som har mjuka lockar i nacken, smilgropar och pigga ögon, som är sarkastisk, kärleksfull och spontan. Men det är långt ifrån varje gång man har tur. Vissa kanske aldrig har turen på sin sida utan gång efter gång faller för aset. Personen som manipulerar, ljuger och slingrar sig in. Sätter sig under huden och vägrar att ge sig av. Som sakta bryter ner en, bit för bit, utan att man inser vad fan det är som håller på att hända. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denadär

Jag skriver för att veta vad jag tänker. Jag tänker för att veta vad jag känner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela