greatexpectations.blogg.se

Ventilera mera.

TÖM DITT RUM PÅ TONÅRSTANKAR NU

Publicerad 2013-11-18 22:24:00 i Allmänt

"Jag är livsrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö"
 
Att måndagskvällar oftast inte är särskilt speciella eller ångestlättade visste vi redan. Men när man ska spendera den, och förmodligen större delen av natten, med att skriva en labbrapport och en psykologiuppsats, känns det lite extra tugnt. Det är då Kent strömmar i mina hörlurar på alldeles för hög volym, letar upp ångestmonstren och tar dem med sig långt bort för att sedan leta sig ner i mina fötter och stampa takten till några av de bästa tonerna jag vet.
 
"Och Stockholm vaknar långsamt, på droger och på sorg. Snön hyr ut sin oskuld till hela Kungsholmstorg."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denadär

Jag skriver för att veta vad jag tänker. Jag tänker för att veta vad jag känner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela